lördag 10 januari 2015

Nu har den varit på fest!

Den blev klar innan Knut slängde ut julen.
Enkel del knep med knappkanten och ärm och nederkant. Jag stickade slätstickning med ett avigt var uppvik och sydde fast med maskstygn på baksidan. Knapphålen var ett knåpande som jag knappt vet hur. Slån är dubbel.
Och alla små muscher fäste jag på baksidan och drog in tråden i muschen. Mycket pill men fint blev det.
Och så in i tvättmaskinen. Ut kom den mjuk och skön.



På med den så fick den gå på fest. Ursäkta bildkvalité.



En närbild på det hela. Aningen bättre ljus och bildkvalité.










10 kommentarer:

  1. Snygg kofta du stickat. Ser mycket arbetat ut med muscher. Vilket garn har du använt? Har läst på din blogg men hittar ingenstans att det står vilket garn.

    SvaraRadera
  2. Va glad jag blir att du tycker om den.
    Muscherna var lite pill, men roligt pill.
    Koftan är stickad i tvåtrådigt ullgarn 8/2 100% ull. Något svenskt namnlöst. Underbart att sticka i. Tycker jag oftast med 100% ull.

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin kofta. Jag som inte ens vet hur man stickar muscher tycker den ser urproffsig ut. En riktig festkofta - som passar bra att förgylla vardagen med också. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att du tycker om den. Muscher är inte så svårt lite pilligt bara. Du hittar beskrivning om du letar på nätet.
      Den kommer nog att förgylla vardagen också.

      Radera
  4. Jättefin! Jag gillar både det lite annorlunda och härliga mönstret med muscherna och den fina passformen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tack vare Dödergöks utmärkta instruktioner fick jag till det.

      Radera
  5. Wow vilken fin kofta och vilket jobb att fästa alla trådar!
    Är imponerad, jätte fin.

    SvaraRadera
  6. Så fina knappar, var har du fått tag i dom?

    SvaraRadera